Urząd Gminy i Miasta w Raszkowie informuje, że w dniu 31 marca 2025 r. upływa termin wpłacenia opłaty rocznej za przekształcenie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności.
Obowiązek wnoszenia opłaty obciąża każdoczesnego właściciela nieruchomości, w odniesieniu do której istnieje roszczenie o opłatę, począwszy od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym nastąpiło nabycie nieruchomości.
Przedmiotową opłatę wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Gminy i Miasta Raszków- Bank Spółdzielczy w Raszkowie nr 68 8430 0009 0000 0215 0013 6150.
Wysokość opłaty została określona w zaświadczeniu Burmistrza Gminy i Miasta Raszków o przekształceniu prawa wieczystego użytkowania w prawo własności, które zostało dostarczane właścicielom nieruchomości w roku kiedy nastąpiło przekształcenie (tj. w 2019 r.) oraz w zaświadczeniu Burmistrza Gminy i Miasta Raszków informującym o wysokości i okresie wnoszenia opłat za przekształcenie, dostarczonym nowym właścicielom, którzy nabyli swoje nieruchomości po 2019 roku.
Właściciel nieruchomości, która jest objęta obowiązkiem wnoszenia opłat za przekształcenie, w każdym czasie trwania obowiązku wnoszenia opłaty może zgłosić tut. Urzędowi na piśmie zamiar jednorazowego jej wniesienia, w kwocie pozostającej do zapłaty (tzw. opłata jednorazowa). Wysokość opłaty jednorazowej odpowiada iloczynowi wysokości opłaty obowiązującej w roku, w którym zgłoszono zamiar wniesienia opłaty jednorazowej oraz liczby lat pozostałych do upływu okresu.
Opłata za przekształcenie może podlegać waloryzacji zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Waloryzacji opłaty właściwy organ dokonuje z urzędu albo na wniosek właściciela nieruchomości, nie częściej niż na raz na 3 lata od dnia dokonania ostatniej waloryzacji.
Dodatkowych informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy i Miasta w Raszkowie, ul. Rynek 32, 63-440 Raszków, w godzinach od 800 do 1600- pokój nr 4 lub pod nr telefonu 62 734 49 18.
Burmistrz
Gminy i Miasta Raszków
/-/ Jacek Bartczak