Aktualności
Od 1 lipca 2018 r. można będzie składać wnioski na nowe świadczenie – „Dobry start”. Świadczenie „Dobry Start” to 300,- zł jednorazowego wsparcia na uczniów bez względu na dochód.
Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się do ukończenia 20 roku życia, zaś dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia 24 roku życia.
Zgodnie z uchwałą nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start” (M.P. poz. 514) i wydanym w związku z tym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U.z 2018r., poz. 1061):
od 1 lipca 2018 r. będzie można składać wnioski o przyznanie świadczenia drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformacyjnego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny – empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną. Podobne zasady stosowane są przy przyznawaniu świadczenia wychowawczego (500+).
Od 1 sierpnia 2018 r. wnioski o przyznanie świadczenia „Dobry start” przyjmowane będę w formie tradycyjnej (papierowej) w MGOPS w Raszkowie – siedziba Przybysławice 42- Biuro 500+.
Podobne zasady stosowane są przy przyznawaniu świadczenia wychowawczego (500+).
Wnioski przyjmowane będę w terminie do 30 listopada br., a ustalenie prawa do świadczenia i wypłata nastąpi w terminie 2 miesięcy.
Uwaga:
Jeśli wniosek zostanie złożony w lipcu i sierpniu, pieniądze będą wypłacone najpóźniej do końca września. Wnioski złożone po 30 listopada nie będą rozpatrywane.
Wszelkich informacji udziela Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Raszkowie – siedziba Przybysławice 42 pod nr tel.: 662 212 416 lub 62 734 35 97zapraszamy do kontaktu.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.mrpips.gov.pl/DobryStart
Załączniki:
Wniosek o ustalenia prawa do świadczenia dobry start https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie