AKTUALNOŚCI Drukuj

OTRZYMALIŚMY DOFINANSOWANIE NA USUWANIE AZBESTU

OTRZYMALIŚMY DOFINANSOWANIE NA USUWANIE AZBESTU
03 stycznia 2022

Aktualności

2022-01-03

 

- azbest_2022_logo.jpg

RUSZA NABÓR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE

DO USUWANIA AZBESTU I MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH  AZBEST

            Rusza kolejna edycja programu usuwania azbestu. Warunkiem otrzymania dofinansowania do demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest,  które w bieżącym roku wynosi 100%, jest m.in. złożenie odpowiedniego wniosku wraz z wszystkimi załącznikami.

Wnioski o dofinansowanie zbierane będą w terminie od  12 stycznia do 18 lutego 2022 r.*

W programie mogą wziąć udział: osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe oraz działkowcy uprawnieni do korzystania z działki w rodzinnym ogrodzie działkowym na podstawie prawa do działki posiadający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, które posiadają nieruchomość (nie związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej!!!) na terenie Gminy i Miasta Raszków, na której znajdują się wyroby i materiały zawierające azbest.

Górny limit dofinansowania wynosi 3 500 zł brutto – w przypadku osób fizycznych i pozostałych podmiotów

Aby wziąć udział w programie należy:

1. Dokonać zgłoszenia na odpowiednim formularzu dostępnym na dole atykułu lub w Urzędzie Gminy i Miasta Raszków - pok. nr 8. W przypadku demontażu formularz zgłoszenie – demontaż, a w przypadku usunięcia formularz zgłoszenie - usunięcie.

2. W zgłoszeniu należy podać między innymi: nr działki, obręb, szacunkową ilość odpadów azbestowych przewidzianych do demontażu lub usunięcia.

3. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie określające tytuł prawny do dysponowania nieruchomością (w przypadku osób fizycznych), kopię uchwały wspólnoty powołującej zarząd, odpis z Księgi Wieczystej dla nieruchomości gruntowej (w przypadku wspólnot mieszkaniowych), uchwałę PZD ustanawiająca na rzecz członka bezpłatne i bezterminowe prawo użytkowania działki i pobierania z niej pożytków lub umowa cywilno-prawna zawarta w formie aktu notarialnego ustanawiająca na rzecz członka prawo użytkowania działki (w przypadku członka Polskiego Związku Działkowców), formularz informacji przedstawionych przez Wnioskodawcę  oraz oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w rolnictwie (w bieżącym roku oraz dwóch latach poprzedzających rok podatkowy).

5. W przypadku zgłoszenia wniosków na demontaż, transport i unieszkodliwienie do wniosku należy dołączyć również  kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez Starostę Ostrowskiego.

6. Wnioski należy składać w wyznaczonym terminie w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta Raszków (Raszków, ul. Rynek 32)  lub za pośrednictwem poczty (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy i Miasta Raszków).

7. W razie wątpliwości dotyczących programu dofinansowania do usuwania azbestu można dzwonić do Urzędu Gminy i Miasta Raszków pod nr  tel. 62 734-49-11.

                                                                                                         

Burmistrz 
Gminy i Miasta Raszków

/-/ Jacek Bartczak

 

 

 *zastrzega się możliwość negatywnego rozpatrywania zgłoszeń w przypadku  wyczerpania środków przeznaczonych na dofinansowanie do programu..


 

INFORMACJA O OTRZYMANIU DOFINANSOWANIA

1. Wniosek demontaż

2. Wniosek unieszkodliwienie

3. Ocena

4. Informacja o wyrobach zawierających azbest

5. Zasady i tryb realizacji

 

 

Powrót