Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dniem 17 lipca br. zostały wprowadzone zmiany w sposobie szacowania suszy rolniczej:
Link do aplikacji: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Zgłaszanie strat spowodowanych suszą rolniczą do komisji gminnych nie jest obowiązkowe – gminna komisja szacuje szkodę spowodowaną suszą tylko na wniosek producenta rolnego. Oszacowanie szkód przez komisje poprzez lustracje w terenie może nastąpić niezależnie od terminu złożenia wniosku przez rolnika za pomocą aplikacji
Gminna komisja może szacować jedynie uprawy, które nie zostały zebrane z pola na dzień szacowania w terenie. Uprawy, które rolnik zbierze zostaną oszacowane jedynie przez aplikację.
Wynik szacowania suszy przeprowadzonego przez gminną komisję w terenie będzie stanowił jedynie uzupełnienie szacunku dokonanego przez aplikację.